وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

هر روز که می گذرد و به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم، ابعاد جدیدتری از طرح "دولت وحدت ملی" و کلید واژه هایی چون "بحران" مشخص می شود.

به گزارش بولتن، نکته حائز اهمیت در این موضوع، تلاقی و نزدیک شدن جریان اصلاحات به پدرخوانده همیشگی خود، هاشمی رفسنجانی است به طوری که اصلاح طلبان نیز سعی می کنند از کلیدواژه های هاشمی استفاده کنند.

بر همین اساس، سید محمد خاتمی، یکی از رئوس اصلی آشوب ها در فتنه 88 چند روز پیش، با پذیرش تلویحی آنکه موضوع تقلب در انتخابات 88، دروغی بیش نبود گفت:

"اینکه اینقدر روی انتخابات آزاد و کانالیزه نشده صحبت می شود با توجه به همین دیدگاه است. ممکن است اصلا تقلبی هم نباشد، ولی انتخابات طوری کانالیزه شود که بخش قابل توجهی از جامعه نتواند نظرش را ابراز کند و همه جریانات کاندیدا نداشته باشند یا در معرفی و دفاع از نامزدها و برنامه های خود آزاد نباشند. این تقلب نیست ولی محدود کردن حق انسانهاست."

وی در بخش دیگری از سخنان خود با سیاه نمایی از وضع موجود کشور گفت:

"بخش قابل توجهی از مردم امروز گلایه دارند باید آنها را رفع کرد. بارها گفته ام گذشته را می توان ندید ولی باید آینده را درست دید. باید بتوانیم انتخابات آزاد با حضور همه قشرها داشته باشیم و برگزار کنیم. برای برگزاری این انتخابات باید چیزهایی فراهم شود تداوم وضع فعلی نامطلوب است. وقتی همه راهها را بسته اند چگونه بخش هایی که راه را بر آن بسته اند می توانند شرکت کنند؟ وقتی نمی گذارند بیایید آمدن معنی ندارد. امیدوارم وضع به گونه ای باشد که همه با اطمینان خاطر و اشتیاق بتوانند در انتخابات که عرصه مهم سرنوشت است حضور و شرکت داشته باشند. متأسفم که بگویم نشانه ای از پدیدآمدن این وضع را نمی بینم."

اما در ادامه، وی با کاربرد کلمه "بحران" که این روزها لقلقه زبان اصلاح طلبان شده است گفت:

"ما اصول و آرمان ها و شعارهایمان را کنار نمی گذاریم چون به آن اعتقاد داریم و راه بهبود اوضاع کشور و وضع و حال مردم را آن ها می دانیم و در برابر خدا و خلق خدا هم مسؤول هستیم. البته تأمین مصلحت کشور و مردم و گذر از بحران و هوشیاری در برابر تهدیدات بیگانه و رفتن به سوی انسجام هم از محورهای مورد اعتقاد و عمل ما است."

روی دیگر سکه اما سخنان چند روز پیش هاشمی رفسنجانی بود. هاشمی نیز به مانند خاتمی سعی کرد که با سیاه نمایی از وضع موجود جامعه، زمینه را برای پذیرش طرح وحدت ملی خود آماده سازد.

هاشمی برای توجیه تفکرات خود حتی از آیات قرآن نیز پشتوانه آورد و با اشاره به آیات سوره نصر گفت: "خداوند فتح و نصرت را در سایه پیوستن توده های مردم به هم دانست و تداوم آن را انجام عبادات و حمدو تسبیح خدا و نبودن انحراف و لغزش وعده داده و استغفار را وسیله جلوگیری از لغزش و انحراف خوانده که باید همواره آن را مدنظر داشته باشیم."

هاشمی البته برخی برداشت‌های منفی از وحدت ملی را یا ناشی از سوءبرداشت و یا اغراض سیاسی و جناحی دانست و گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های نظام و دلسوزان کشور به منظور ایجاد وحدت و همدلی همواره مورد تأکید و اهتمام امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب بوده است.

او افزود: برخی سوءمدیریت‌ها، متأسفانه تردیدهایی به ویژه در نزد نسل جوان و قشر تحصیلکرده ایجاد کرده است که باید شجاعانه آن را مطرح و درصدد رفع آن برآییم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و بداخلاقی‌های سیاسی و ریاکاری جناحی به اخلاقیات و باورهای مردم صدمه زده است که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

معلوم نیست این مردمی که دائما افرادی چون هاشمی و خاتمی از آن دم می زنند چه کسانی هستند؟ آیا منظور آنان همان جماعت مرفه بی دردی است که در فتنه 88، به دنبال ایجاد و حمایت از آشوب بودند یا مردمانی که در انتخابات 88 و مجلس شورای اسلامی، حماسه های میلیونی را رقم زدند!

به نظر می رسد خروجی و نتیجه کاربرد کلماتی چون "بحران" و "دولت وحدت ملی" چیزی نیست جز آنکه در آماده سازی افکار عمومی برای معرفی کاندیدای مورد نظر.

گفتنی است در دیدار اخیر هاشمی با نمایندگار ادوار مجلس، برخی از زندانیان امنیتی- سیاسی نیز حضور داشتند. حتی یک نفر از آنان "کراواتی" را به گردن خود آویخته بود که به گفته خودش، توسط زندانیان سیاسی طراحی شده بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 12 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com